ELS TRANSPORTS
Pel que fa als sector serveis, la relació entre economia
i xarxes de transport és molt estreta.
Les zones amb bones xarxes de transport intermodal tenen
avantatge sobre les zones que tenen xarxes ineficients o incompletes.
Per això la polèmica sobre les infraestructures és tan
forta al nostre país. Tothom sap que les regions que quedin al marge de les
principals vies de transport seran menys competitives que la resta.
Avui en dia el món s’estructura a nivell econòmic en grans
megalòpolis* que són el centre de grans xarxes de transport intermodal. Els
hubs són aeroports o ports que
constitueixen punt nodals en les xarxes
mundials de comunicació - centres de connexió- , aquest terme s’aplica sobretot als aeroports
que connecten vols intercontinentals –
Heathrow, París, Frankfurt, Singapur, Hong Kong, Atlanta, Chicago, Dubai-) i
per la seva importància atreuen la inversió de les principals empreses a nivell
mundial.
*megalòpolis: és una àrea
metropolitana (regió urbana formada per una ciutat principal i diverses ciutats
satèl·lits) molt extensa o una llarga cadena d'àrees metropolitanes gairebé
contínues
Grans megalòpolis mundials:
Delta
i curs final Iantgse (Shangai)
|
88
milions de persones
|
Tokio,
Osaka, Hiroshima
|
80
milions
|
Delta
del riu de la Perla Zhu Jiang (Hong Kong, Shenzen, Guangzhou)
|
70
milions
|
De
Boston a Washington
|
70
milions
|
Oest
Java
|
45 milions
|
Sao
Paolo i Rio de Janeiro
|
45
milions
|
Calcuta
|
35
milions
|
Los
Angeles- San Francisco
|
24
milions
|
Gran
Mèxic DF
|
24
milions
|
Gran
Buenos Aires
|
20
milions
|
El
Caire
|
16
milions
|
Gran
Teheran
|
15
milions
|
Gran
Londres
|
14
milions (de Liverpool a Milà 110 milions)
|
Regió
parisenca
|
13
milions
|
Johannesburg
i Pretòria
|
10
milions
|
Delta
Mekong
|
9
milions
|
Delta
riu Vermell
|
9
milions
|
De
Cartagena a Marsella
|
30
milions (the Golden Banana)
|
Intermodalitat gràcies als contenidors TEU (vaixell,
camió, tren, avió)
GRANS PORTS MUNDIALS 2015: (en milions d'unitats TEU)
1
|
35,285
|
||
2
|
33,869
|
||
3
|
24,037
|
||
4
|
22,283
|
||
5
|
18,678
|
||
6
|
19,430
|
||
7
|
16,624
|
||
8
|
16,410
|
||
9
|
15,249
|
||
10
|
14,050
|
||
11
|
12,297
|
||
30
|
4,554
|
||
32
|
4,441
|
||
78
|
1,720
|
AEROPORTS TRÀNSIT 2015 (en nombre de passatgers)
1.
|
Atlanta
|
United States
|
96,178,899
|
|
2.
|
China
|
86,130,390
|
||
3.
|
United Kingdom
|
73,408,442
|
||
4.
|
Japan
|
72,826,862
|
||
5.
|
United States
|
70,665,472
|
||
6.
|
United Arab Emirates
|
70,475,636
|
||
7.
|
Chicago
|
United States
|
70,015,746
|
|
8.
|
Roissy
|
France
|
63,808,796
|
|
9.
|
United States
|
63,523,489
|
||
10.
|
China
|
63,148,379
|
||
27.2
|
Spain
|
41,815,261
|
||
39.
|
Spain
|
37,540,326
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario